نرخ انار تازه تولید در بازار تهران

نرخ انار تازه تولید در بازار تهران براساس قیمت روز محاسبه می گردد و قیمت روز نیز به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن کیفیت انار و بسته بندی میباشد.
انار در بازار تهران به صورت عمده در انواع و کیفیت های مختلف به فروش میرسد لزا انار در بازار دارای قیمت های متفاوتی می باشد.

تولید انار تازه

تولید انار تازه در شهرهایی صورت میگیرد که به پرورش درخت انار مشغول هستند لزا شهرهای نیریز، ساوه، فردوس، کوهدشت و … از مهم ترین شهرهای تولیدکننده انار تازه در ایران به حساب می آیند.

میزان سالیانه انار در ایران چیزی حدود یک میلیون تن انار است که حدود یک سوم این مقدار به کشورهای دیگر صادر میگردد و دو سوم باقی مانده در بازارهای محلی و داخلی با قیمت ارزانتری به فروش میرسد.

بیشترین تولید انار ایران متعلق به شهر نیریز است و در این بین انار قرمز بیشترین حجم تولید انار را در ایران داراست.

تولید انار تازه

نرخ انار تازه در بازار تهران

به لحاظ کیفیت و طعم، انار تفاوت هایی با هم دارد که باعث تفاوت در قیمت میشود لزا همه انواع انار قیمت یکسانی ندارند.
انار تازه بیشترین استقبال را در بین خریداران داخلی و خارجی دارد چرا که طعم و مزه ی آن تغییر نکرده و بسیار به یاد ماندنی است اما انارهایی که در سردخانه نگه داری میشود بعد از مدتی کیفیت و مزه ی اولیه خود را از دست میدهند.

نرخ انار تازه بالاتر از انارهای سردخانه ای و انارهایی است که برای مدتی نگه داری میکنیم چرا که کیفیت آنها قابل قیاس با هم نیست و مشتریان تمایل زیادی به خرید انار تازه تولید دارند.

نرخ انار تازه در بازار تهران

صادرات انار تازه ایران

به هنگام برداشت انار، خریداران کشورهای خارجی برای عقد قرارداد و خرید انار با شرکت های تولیدکننده و صادرکننده وارد مذاکره میشوند و بر این تاکید دارند که انار را به صورت تازه خوری مصرف نمایند.
اما بعد از فصل برداشت هم خریداران خارجی وجود دارند که انارهای سردخانه ای را خرید کنند اما تعداد آنها به مراتب کاهش می یابد.

انار تازه در هنگام حمل و نقل خسارت کمتری می یابد چرا که هم مقاومت پوست بیشتری دارد و هم انار آفت کمتری دیده و در نتیجه انار سالم تر به مقصد میرسد و خریدار از این معامله راضی تر خواهند بود.

انار تازه در بسته بندی های کارتنی و یا سبدی قرار داده میشود و به سلیقه مشتریان خریداری میشود، معمولا تعداد انار در بسته های کارتنی، بین 9 تا 14 عدد خواهدبود اما با این وجود تعداد شانه های موجود در کارتن ها به خواست مشتری خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما