قیمت خرید انار از باغ دار

قیمت خرید انار از باغ دار

آیا قیمت خرید انار از باغداران تا مصرف کننده در بازار عرضه و تقاضا، نیاز خریدار و باغ دار را رفع می کند؟ باغ دار سود لازم را دریافت می کند؟ خریدار از لحاظ هزینه می تواند صرفه جویی ممکن را داشته باشد؟ خرید انار از باغ دار با بالاترین قیمت در این سایت صورت می گیرد. بازار انار ایران دچار نوسانات متعددی است و علت اصلی این امر وجود دلالان در این عرصه است که باعث می شود قیمت خرید انار از باغ دار با قیمت عرضه در بازار تفاوت فاحشی داشته باشد.

قیمت خرید انار از باغ دار

 

بررسی وضعیت بازار انار ایران

برای تعیین وضعیت بازار انار باید ابتدا بدانید که گنجایش انبارها به اندازه ی دلخواه پر شده است یا با محدودیت بار در بازار رو به رو هستیم. در برخی ماه ها قیمت انار به صورت چشمگیری افزایش می یابد، تحلیل گران یکی از علت های آن را آزاد شدن صادرات انار در آن زمان می دانند.فروشنده ها از بزرگ ترین تا فروشنده های خرد که کار فروش انار را انجام می دهند ترجیح می دهند که در بحث صادرات ورود کنند و سود خوبی بخ جیب بزنند و کم تر ترغیب می شوند که در بازار داخلی فعالیت داشته باشند.

بررسی وضعیت بازار انار ایران

 

ارتباط افزایش قیمت انار با قیمت ارز

صادرات ارتباط مستقیمی با میزان تولید سالیانه انار توسط باغ داران دارد و اگر میزان تولید سالیانه بالا باشد قاعدتا صادرات انار هم آسان تر صورت می پذیرد و ارز وارد بازار داخلی می شود، در مقابل ورود ارز باعث افزایش قیمت انار در بازار داخلی می گردد. خب دلیل اصلی آن چه می تواند باشد؟ در این سال ها متاسفانه با افزایش وحشتناک قیمت ارز رو به رو بوده ایم و این افزایش قیمت روی بازار داخلی انار هم تاثیر زیادی گذاشته است که امری کاملا طبیعی و قابل پیش بینی بوده است. از طرف دیگر واردات انار هم بالاتر رفته که با ورود انارهای بی کیفیت وارداتی که با قیمت گزاف وارد بازار ایران می شود، رکود بازار انار را در پی دارد. با این وجود باز هم می شود قیمت های انار در بازار را کنترل کرد. خرید انار از باغ داران یا کسانی که ارتباط مستقیمی با باغ داران دارند می تواند بهترین پیشنهاد برای کنترل قیمت بازار انار باشد تا دست دلالان کوتاه بماند و شاهد بازار آرامی باشیم.

ارتباط افزایش قیمت انار با قیمت ارز

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما