قیمت انار 97 در بازار

قیمت انار 97 در بازار چند است؟ چرا میزان صادرات انار در حال افزایش است؟ آیا انواع انار در بازار به راحتی قابل دسترسی و خریداری است؟ نرخ روز انار 97 چند است؟ قیمت انار 97 چگونه پیش بینی میشود؟

انار در سبد کالای هر خانواده ایرانی یافت میشود خصوصا در شب یلدا میزان مصرف این محصول رشد بسیار چشمگیری میکند و قیمت آن با رشد چشمگیری رو به رو میگردد.

تولید و فروش انار ایرانی

انار در مناطق مختلف ایران به صورت عمده تولید میشود. به عقیده کارشناسان تمام نقاط ایران قابلیت رشد و پرورش انار وجود دارد تنها استانی که شرایط برای پرورش انار مناسب نیست، همدان است.

تولید و برداشت سالیانه انار در ایران عدد قابل ملاحظه ای است به طوریکه ایران به تولیدکننده برتر انار در دنیا مبدل شده است. با این حجم تولید انار، ایران از واردات این محصول بی نیاز است و میتواند حجم انبوهی از آن را به دیگر کشورها صادر کند.

چرا خریداران تمایل بیشتری به خرید انار ایران دارند؟

  • تولید زیاد انار در ایران
  • کیفیت بسیار خوب انار ایران
  • ظاهر مناسب و یکدست انار ایران
  • بسته بندی انار صادراتی به بهترین وجه برای شرکت های لوکس و …

[toggle title=”اولویت با صادرات انار” state=”open”]تا حد امکان باید تلاش شود که انار به دیگر کشورها صادر گردد و این امر در اولویت قرار گیرد تا بتوان به اقتصاد مریض ایران کمک بیشتری کرد.[/toggle]

تولید و فروش انار ایرانی

علت صادرات انار ایرانی

حجم انبوه تولید انار در ایران و کیفیت ممتاز آن سبب شده شرکت های خارجی به بازار ایران هجوم بیاورند. قیمت مناسب انار صادراتی ایران هم تاثیر بسزایی در خرید این محصول توسط خریداران خارجی دارد.

کشورهای کره، عراق، امارات، روسیه، انگلیس، ژاپن و چین از جمله کشورهای خواهان انار ایرانی هستند.

علت صادرات انار ایرانی

علت افزایش قیمت انار یلدا

مصرف انار در شب یلدا به بیشینه مقدار خود در سال میرسد به طوری که انار در شب یلدا تقریبا در تمام خانه ها به مصرف میرسد لزا با افزایش غیر قابل تصور سفارش انار و کمبود انار ذخیره شده در سردخانه ها، قیمت آن به طرز شگفت آوری افزایش می یابد در واقع عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث این افزایش بی رویه میگردد.

علت افزایش قیمت انار یلدا

انواع انار در ایران

در میان انواع انارهای تولید شده در ایران، انار رباب بیشترین حجم تولید و فروش را به خود اختصاص داده است. این نوع انار بیشترین آمار صادرات را در بین انواع انار داراست. در کنار آن انار ملس، انار میخوش، انار نادری و انار شیشه کپ هم آمار فروش بالایی دارند.

در ادامه به برخی از انواع انار اشاره میکنیم:

انار رباب فارس

استان فارس قطب تولید انار رباب ایران است. در این استان انار رباب دون قرمز و دون مشکی تولید میشود لازم به ذکر است که تولید انار دون مشکی بسیار نادر است لزا قیمت آن به نسبت انار دون قرمز بیشتر است.

این نوع انار در درجه های مختلف به بازار عرضه میگردد که بسته به نیاز مشتریان خریداری میشود. شهرستان های نی ریز، ارسنجان و مرودشت در استان فارس بیشترین حجم تولید انار را دارند.

انار رباب فارس

انار ملس ساوه

ساوه دومین تولیدکننده برتر انار در کشور است و غالبا انار تولیدی در ساوه از نوع ملس است که دارای دانه های آبدار و درشت است ولی به نسبت انار رباب پوست نازک تری دارد و برای حمل آسیب بیشتری میبیند. قیمت این نوع انار به نسبت انار رباب پایین تر است.

انار ملس ساوه

انار شیشه کپ فردوس

شهر فردوس هم یکی از تولیدکنندگان مهم انار لحاظ میگردد، این نوع انار مناسب ترین انار خراسان است. انار شیشه کپ در کنار انار رباب و ملس در بسته بندی های مناسب به کشورهای دیگر صادر میگردد. ترکیدگی این انار به دلیل مقاوم بودن به کم آبی و شوری بسیار کم است.

در سالیان گذشته به دلیل کم آبی حجم تولید این نوع انار در حال کاهش است.

انار شیشه کپ فردوس

قیمت انار 97 و مقایسه آن با قیمت انار 96

انار در سال 96 به نسبت سال های قبل از آن به نسبت افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرد. قیمت انار 97 با توجه به سرما زدگی انارهای ساوه و فردوس و کمبود تولید انار احتمالا با افزایش قیمت چشمگیری رو به رو گردد. نوسانات بازار هم در سال 97 بسیار زیاد است و هر روز قیمت انار دچار نوسان میگردد.

در سال 97 به علت کاهش ارزش پول ایران این تصور وجود دارد که خریداران خارجی به بازار انار ایران ورود کنند و قیمت انار را به نسبت سال 96 بالاتر ببرند.

قیمت انار 97 و مقایسه آن با قیمت انار 96

0

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما