فروش انار ایرانی مرغوب جهت صادرات

فروش انار ایرانی مرغوب در راستای سود بیشتر غالبا برای صادرات در نظر گرفته میشود لزا این نوع انار مشتریان زیادی از کشورهای مختلف خصوصا کشورهای خاورمیانه دارد و با قیمت بیشتری هم به فروش می رسد.
بازرگانانی که در کشورهای مختلف مشتریان خوبی برای انواع انار ایران دارند، مجموعه کشت و صنعت آی نار همکاری لازم را با آنها انجام میدهد.

انار برداشت شده از نواحی مختلف ایران به دلیل مرغوبیت بالا و قیمت مناسب نسبت به نمونه های خارجی، بیش از انار تولیدشده در سایر کشورها به کشورهای مختلف صادر میگردد.

سورت و بسته بندی انار ایران

عرضه فله انار و یا بسته بندی نامناسب این میوه در سالیان گذشته سبب از دست رفتن بخشی از بازارهای هدف صادراتی برای ایران شده است.
[highlight color=”green”]کشورهایی همچون ترکیه که بعد از ایران دومین تولیدکننده انار در دنیاست، در تلاش است با بسته بندی اصولی و زیبا بتواند بازار صادرات انار را از ایران بگیرد و به نام خود انحصاری کند هر چند که کیفیت انار ترکیه بسیار پایین تر از انار ایران است.[/highlight]

سورت و بسته بندی انار ایران

تولید انار صادراتی در ایران

میتوان گفت که هر نوع اناری که در بازارهای کشورهای مختلف دنیا دیده میشود، در کشور ایران قابلیت رشد و پرورش دارد یا باغات آن دیده میشود.

از شهرهای مهم تولیدکننده انار صادراتی در ایران میتوان به شهرهای استان فارس مثل نی ریز، استهبان و ارسنجان هم چنین شهر ساوه و فردوس اشاره کرد که حجم بسیار زیادی انار را هر ساله به بازارهای داخلی و بین المللی ارسال می کنند.

تولید انار صادراتی در ایران

انار مرغوب ایرانی

انار به دلیل خواص زیادی که دارد در بازار بسیار پرطرفدار است و از میوه هایی است که با حجم بالایی روزانه خرید و فروش میشود.

قابلیت نگه داری انار در مقایسه با میوه های دیگر سبب شده این محصول یکی از ویژه ترین میوه ها برای صادرات در نزد تجار باشد.
لزا با توجه به قابلیت بالای نگهداری انار، خریداران این محصول را به صورت عمده با قیمت مناسب تر خریداری میکنند.

قیمت انار مرغوب در کشور با توجه به قیمت روز بازار اعلام و صادر میگردد که قیمت روز انار هم ممکن است در اثر دخالت عواملی دچار نوسان کم یا شدید شود.

انار مرغوب ایرانی

فروش انار ایرانی مرغوب برای صادرات

فروش انار ایرانی درجه یک جهت صادرات به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره ی مختصری می کنیم:

  • کشش بازارهای هدف صادراتی
  • میزان مرغوبیت محصول انار
  • میزان جذابیت بسته بندی انار
  • هزینه تمام شده ی انار صادراتی برای مشتریان خارجی
  • سیاست گذاری ایران در امر صادرات انار

هر یک از عوامل ذکر شده در میزان فروش انار ایرانی در بازارهای بین المللی تاثیر به سزایی می گذارند لزا برای ورود به عرصه تجارت انار ایران باید با مطالعه و شناخت کافی از بازار کشورهای دیگر اقدام کرد.

به جهت مرغوبیت بالای انواع انار تولیدشده در ایران با تبلیغات و بازاریابی اصولی میتوان به راحتی انار ایران را به کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی صادر کرد.
هر چند که بعضی کشورهای آسیایی و اروپایی قوانین سخت تری برای واردات میوه به کشور خود دارند.

فروش انار ایرانی مرغوب برای صادرات

چه اناری قابلیت صادرات دارد؟

انواع انار در ایران تولید میشود که همگی به بازارهای داخلی عرضه میگردند و مشتریان داخلی نیز با ذائقه ای که دارند انار مورد نیاز خود را خریداری میکنند
اما بحث صادرات انار پیچیده تر است و هر اناری با هر کیفیتی را نمی توان صادر کرد لزا باید دارای شرایط از پیش تعیین شده ای باشد.

از جمله شرایط مناسب برای صادرات انار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت مناسب انار
  2. کیفیت بالای انار
  3. بسته بندی مناسب و درخور
  4. سورتینگ مناسب انار برای جلب نظر مشتریان خارجی
  5. سلامت کامل انار و عدم وجود آفات انار در این محصول
  6. آبدار بودن و شفافیت پوست میوه انار

 

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما