آشنایی با خواص انار و اثرات درمانی آن

همانطوری که میدانید انار یکی از میوه هایی ست که به دلیل خواص گوناگون و طعم و مزه ی دلچسبش از جمله میوه های پرطرفدار زمستانی به شمار می آید. امروزه پزشکان و متخصصین بسیاری روی خواص انار و مصرف این میوه زمستانی محبوب تاکید فراوانی داشته اند، که در ادامه ی این متن قصد داریم به معرفی برخی از این خواص و ویژگی ها بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص انار

خواص انار تازه

  1. خواص زیبایی و پوستی: یکی از مهم ترین ویژگی ها و خواص انار، کمک به زیبایی پوست و کاهش التهابات پوستی صورت می باشد. از این رو بسیاری از متخصصین پوست خوردن این میوه و یا استفاده از آب آن برای شستشوی صورت را بسیار توصیه کرده اند. احتمالا نیز در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به پوست هم دیده اید که از عصاره ی انار در تهیه ی آن محصولات استفاده شده است.
  2. خاصیت درمانی: از جمله ویژگی های مفید انار، به خواص دارویی و درمانی آن می توان اشاره کرد. برای مثال در مواردی نظیر درمان یبوثت، دارا بودن خواص ملین و مدرر، درمان بیماری هایی مانند یرقان بسیار قابل استفاده است.

از دیگر خواص درمانی انار تسکین سرفه و باز کردن صدا و تار های صوتی است.

 خواص انار تازه

اما جالب است بدانید مهم ترین خاصیت درمانی انار، خاصیت آنتی اکسیدان فراوان آن است که برای پیشگیری بیماری هایی از جمله دیابت و سرطان بسیار مثمر ثمر واقع می شود.

  1. خاصیت سم زدایی و دفع سموم: از جمله دیگر ویژگی های قابل توجه و خواص انار و همینطور جوشانده ی انار می توان به دارا بودن خاصیت سم زدایی و دفع کننده ی مضرات از بدن می باشد. نکته ی جالب دیگر در مورد انار این است که به هشیاری و در واقع خلاص شدن از حالت مستی نیز کمک می کند. این را نیز می توان از جمله خواص ناشی از خاصیت سم زدایی این میوه ی زمستانی محبوب دانست. که الکل موجود در بدن و همچنین دخانیات را از بدن دفع می کند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما